Egyszemélyes cég – túl sok feladattal

A legtöbb kisvállalkozás mikrovállalkozásként, egyszemélyes cégként indul. Ami azt jelenti, hogy a tulajdonos-cégvezető egyben adminisztrátor, marketinges, beszerző, gyári munkás, raktáros és ügyfélszolgálatos is.

Ebben az időszakban – a vége felé leginkább – úgy néz ki a napod, hogy a füleden telefon, közben írsz, közben termelsz, közben marketinganyagot találsz ki, közben könyvelési anyagot készítesz össze, egy idő után már azt sem tudod, hol a fejed. Ilyenkor tudnak a legkönnyebben becsúszni az adminisztrációs hibák, a félrecsúszott, elfelejtett rendelések, és a türelmetlen hang.

Tulajdonképpen ez nem csoda. Ez az időszaka a vállalkozásnak, amikor már nem bírod egyedül és még nem tudod finanszírozni azt, hogy legyen mindenre külön embered.

Erre az időre nem árt előre felkészülni. Tudod, a stratégia 🙂 Majd rájössz, ez a mániám. Ha előre végiggondolod, mit fogsz tenni, amikor eljön ez a pont a vállalkozásod életében – márpedig, ha jól csinálod, eljön, és miért is ne csinálnád jól? – a legnehezebb időszak is könnyebben átvészelhető lesz.

A főtevékenységedre, amiért a vállalkozásod elindítottad, amit igazán szeretsz, muszáj, hogy maradjon időd, ráadásul a bevételed is ebből származik. A nap neked is csak 24 órás, és az alvásodból nem lehet a végtelenségig csipegetni. Ezért hát jó, ha előre kigondolnod, hogy mit és milyen sorrendben tudsz kiszervezni.  Melyik részterület a legkönnyebben kiszervezhető? Melyik a legidőrablóbb? Melyiket utálod a legjobban?

Nem szereted?

Ha az elején jól megtervezted az ügyfélszolgálati folyamataidat, részben vagy egészben ez is remekül megoldható kiszervezéssel. Ha nem szeretsz az ügyfelekkel kommunikálni, javaslom, egészben add át másnak. (Esetleg eltarthat egy részmunkaidős kollégát a céged?) Nem szégyen ez, különbözőek vagyunk, ki ebben, ki abban erős. Ha tisztában vagy a saját erősségeddel és gyengeségeddel, az már egy jó pont. Tudod mi a baj? Amikor azt hiszi valaki, hogy jól csinálja, de az interneten már mindenhol terjed, hogy mennyire nem.

Szereted?

Ha alapvetően szeretsz közvetlen visszajelzést kapni, szereted, ha te magad beszélsz a vevőiddel, örömmel és szívesen teszed, akkor is érdemes megfontolnod az ügyfélszolgálati feladatok egy-egy részének az átadását. Mikre gondolok például?

  • számlázás, ha ezt nem végzi el automatikusan a webáruház szoftvered
  • adategyeztetések
  • levelezés
  • jól sikerült kampánynál időszakos segítség (igen, számolj vele, hogy ha jól sikerül a marketinged, az ügyfélszolgálatodnak egyből több kérdésre kell válaszolnia, akkor is, ha te magad vagy az!)

Egyszóval az unalmas, vagy a dömping jellegű dolgokat. Így több időd marad arra, ami a pénzt hozza, és több türelmed arra, amit szeretsz az ügyfélszolgálati tevékenységeden belül.

 

Egyetértesz? Vitatkoznál? Kíváncsi vagyok a véleményedre!