A jó ügyfélszolgálat életbevágó – 4 érv (nem) csak kisvállalkozásoknak

Különösen kisvállalkozások körében gyakori, hogy az ügyfélszolgálatot nem tartják fontosnak, nem érzik igazán a jelentőségét az üzletük sikerében. Holott az ügyfélszolgálat nem csupán jelentős, egyenesen életbevágó a jó ügyfélélmény biztosítása. Íme négy érv:

1. Ez az, amire a vevőid emlékezni fognak!

Az embereknek mindig az ügyfélszolgálatod minősége fog eszedbe jutni rólad. A jó vagy a rossz élmények, amik az ügyfélkezelésed kapcsán érték őket maradandóbbak lehetnek a termékednél.

Az emberek megvizsgálnak, megtapogatnak egy terméket, vagy elolvassák a webshopban a leírást, aztán döntenek és vásárolnak. Aztán használják a terméket, és nem is gondolnak rád, legfeljebb ha gond van a termékkel. Ha később hasonló jellegű terméket keresnek és végiggondolják a lehetőségeiket, akkor viszont nem a korábban nálad megvásárolt termék minősége, hanem a nálad szerzett élmény fog először az eszükbe jutni. (X boltba többet nem megyek, ott nagyon bunkók, Z bolt ugyan egy kicsit drágább, de nagyon korrekten cserélnek, először ott nézek körül) Ha úgy tetszik, az emberi minőség a meghatározó.

Akkor is, amikor még magad vagy az ügyfélszolgálat is, de akkor is, amikor már másra bízod ezt a feladatot, fontos tudnod, hogy az aki az ügyfelekkel beszél téged képvisel. Téged emel fel, vagy járat le az ügyfeleid előtt. Nem lehet rossz napja, vagy legalábbis nem látszhat rajta.

2. Kihat a teljes üzletmenetedre

Az üzleti világban minden mindennel összefügg és minden mindenre hatással van.

Ha a vevőid jó szájízzel távoznak tőled, jónak ítélik meg az ügyfélszolgálatod munkáját, automatikusan jobbnak fogják gondolni a termékeidet is. Viszont ha rossz az ügyfélkezelésed, a vevők a terméked minőségét is egyre rosszabbnak fogják találni.

És ez kihatással van a termékek visszaküldésére, a marketingköltségeidre, a plusz szolgáltatásaid forgalmára, egyszóval az üzleti életed minden területére.

Ha belegondolsz, nincs is ezen mit csodálkozni. Ha jó az ügyfélszolgálatod, a vevőd nyugodt lehet, bármi gondja van, fog segítséget kapni. Így nyugodtabban kezd már a terméked kipróbálásához, kevésbé kritikus a hangulata, nem a hibát keresi, tehát elégedettebb. Az elégedett vevő szívesen ad jó ügyfélvéleményt, ami segíti a hírneved alakulását és így a marketinged. A potencionális partnerek is szívesebben dolgoznak együtt jó hírű cégekkel, így könnyebben és akár kedvezőbb feltételek mellett találhatsz magadnak beszállítókat, alvállalkozókat is.

3. Megmutatja a vevőidnek, hogy számítanak

Az ügyfélszolgálati munka nem ér ott véget, hogy a vevő fizetett. Egy jó ügyfélszolgálat a vásárlást követően is törődik a vevő problémáival, és segít megoldani azokat.

A kiemelkedő ügyfélszolgálatot nagyon sok vevő hajlandó kiemelten megfizetni is, azonban még a legárérzékenyebb vevőket is eltántorítja a nemtörődömség.

Márpedig ha nincs vevőd, nem lesz bevételed, ha pedig nincs bevételed, viszonylag hamar kénytelen leszel becsukni a boltot.

4. Kiváló a marketingértéke

És itt most nem csak arra gondolok. hogy a jó híred szájról szájra terjedhet.

Sokkal könnyebb elérned azokat az ügyfeleidet az újabb üzeneteiddel, akik már egyszer elégedettek voltak veled. És ezt az elégedettséget leginkább az ügyfélkezeléseddel érheted el. Több időt fordítanak az újabb ajánlatod áttanulmányozására, könnyebben vásárolnak, és könnyebben jutsz az eszükbe, ha egy ismerősük éppen megoldást keres arra a problémára, amire nálad találhat.

A jó (és a rossz) ügyfélélmények körbejárnak a neten, alakítják a rólad kialakult képet. Nem csak a korábbi vevőid, hanem mindazok, akik hallottak már rólad, valamilyen érzelmet fognak táplálni az irányodban. Ha ezek az érzelmek pozitívak, kisebb költségből és hatékonyabban tudod a marketingtevékenységedet is megoldani. A jó ügyfélszolgálat olcsóbbá teheti egy-egy érdeklődő vagy vásárló megszerzését

Az ügyfélszolgálat nem rajtad kívül álló tényező

Akár te magad viszed, akár alkalmazottad van, sokat tehetsz a jó ügyfélélményért. Ez pedig bármilyen méretű vállalkozás életében életfontosságú.

Első lépésként nézz körül nálunk!

 

Egyetértesz? Vitatkoznál? Kíváncsi vagyok a véleményedre!