Távmunkás ügyfélszolgálatos

A telefonos és internetes ügyfélszolgálat kifejezetten kínálja magát hogy távmunkában, otthonról végezzék. Olcsóbb a munkáltatónak is, hiszen nem kell nagy irodát fenntartani, és kedvező a munkavállalónak is, akinek nem kell utaznia, több időt tölthet a gyerekével, meg tudja oldani a hozzátartozó ápolását, jobban össze tudja hangolni a munkát a magánéletével.

Az, aki alkalmas az ebben a formában történő munkavégzésre, szeret is otthonról dolgozni, jól osztja be az idejét, az nagyon meg fogja hálálni, ha lehetővé teszed neki ezt. Egy lojális, elkötelezett munkavállalód lesz, aki akár olcsóbban is hosszú távon elkötelezett maradhat, hiszen nem sok ilyen lehetőséget találni.

Nem mindenki alkalmas azonban otthoni munkavégzésre. És ezt neked, aki esetleg távmunkásokkal akarod megoldani az ügyfélszolgálatod üzemeltetését, pontosan tudnod kell. Milyen tulajdonságokat keress tehát a távmunkás ügyfélszolgálatosodban?

Minden ügyfélszolgálatosnál fontos

  • Ügyfélközpontúság – ez azt jelenti, hogy minden tőle telhetőt megtesz, hogy a vevő, az ügyfél elégedett legyen.
  • Emberszeretet – van, aki rosszul lesz, ha emberekkel kell beszélni. Néha viszont ők is megpróbálkoznak egy ügyfélszolgálatos munkával, hiszen úgy gondolják, ha otthon végezhető, akkor az emberekből kimaradnak. Nem fognak beválni. (Ha van az ügyfélszolgálatodon külön back office állás, ahol csak levelezni és adminisztrálni kell, ott viszont ők lesznek a legjobbak. Esetleg egy kétfős ügyfélszolgálaton már megfontolhatod a munka ilyen kettéosztását)
  • Kommunikációs készség – kérlek, ha az ügyfélszolgálatos kollégád fog levelezni, teszteld az írásbeli fogalmazási készségét és a helyesírását is! Elképesztő leveleket olvastam már, egyszer majd válogatok belőlük. Nem, nem csak az ügyfelektől, az ügyfélszolgálatosoktól is.
  • Türelem – Természetesen az ügyfélnek mindig igaza van. De azért van, amikor mégsincs. Van, aki nem tud kérdezni. Van, aki dühös, akár okkal, akár ok nélkül. És igen, egy jó ügyfélszolgálatos a századik értelmetlen kérdésnél sem veszíti el a türelmét, és százegyedjére is higgadtan képes elmagyarázni, hogy hol van a honlapon a megrendelés gomb, ami egyébként hatalmas, piros, és hat mérterről is látszik.

Az otthonról dolgozó ügyfélszolgálatosoknál kiemelkedően fontos

  • Monotónia tűrés – az ügyfelekkel végzett munka egyrészt változatos, másrészt viszont a problémák egy adott területen sokszor ismétlődhetnek, az adminisztrációnak órák elteltével is hibátlannak kell lennie, és jó, ha abba sem kattan meg a munkatársad, hogy hétszámra alig-alig hagyja el a lakását.
  • Önállóság és proaktivitás – nem árt, ha az irodában dolgozó kollégád képes önállóan elvégezni a dolgát és megoldani a váratlan helyzeteket is. De ha mégsem, az irodában ott a segítség egy lépésre / kiáltásra. Az otthonról dolgozó ügyfélszolgálatosnak viszont nem áll a rendelkezésére azonnali segítség, fontos tehát, (költség és időhatékonyság szempontjából például) hogy a lehető legtöbb problémát tudja maga kezelni. Ehhez természetesen szükség van a részletesen kidolgozott folyamatokra, és felelősségi határokra, ami a te feladatod. (Erről lesz még bejegyzés)
  • A munka szeretete, önfegyelem – kínálja magát a lehetőség ha az ember otthon van, hogy csak bedobjon egy mosást, csak gyorsan felporszívózzon, csak egy kicsit hosszabb ebédszünetet tartson. Ez azonban hosszabb távon látszani fog a munka minőségén is. Ezt a tulajdonságot a legnehezebb előre látni. Nem bizalmatlanság, ha beépíted az ellenőrzés lehetőségét a folyamataidba, és néha élsz is vele.

Mit gondolsz? Te megfelelnél ügyfélszolgálatosnak? Felvennéd magad? Távmunkába is? (És én felvennélek? 🙂 )

 

Egyetértesz? Vitatkoznál? Kíváncsi vagyok a véleményedre!